TRE TRIN, DER KAN HELBREDE DINE SMERTER I RYGGEN

 

I de seneste årtier har behandling af rygsmerter uden brug af medicin opnået betydelige resultater. Netop disse 3 trin kan, selvom de umiddelbart kan virke simple, vise sig at være de mest effektive for at overvinde rygsmerter for altid.

Lad os starte med det grundlæggende, kernen til dit helbred, nemlig hvile.

TRIN 1: KORREKT FYSISK OG MENTAL HVILE

Synes du, at du ikke får nok hvile? Er du enig i, at du burde passe bedre på dig selv? Er du enig i, at din krop er din fæstning, som du skal beskytte og vedligeholde samt forsvare mod fjendtlige angreb?

 

Hvis du er enig, kan vi påbegynde din behandlingsog helbredelsesproces.

 

For kroppens fysiske og åndelige sundhed er det vigtigt, at du ikke kun bruger tid på aktiv motion, men også får nok hvile. Dette er især vigtigt for dem, der konstant overanstrenger deres i forvejen belastede rygrad (ved forkert arbejdsstilling) eller oplever følelsesmæssige nedture på arbejde eller i andre dagligdagssituationer.

 

Og der er mange mennesker, der har det sådan. Sådan er livet. Hver dag skynder vi os af sted og prøver at erobre verden eller bevise et eller andet, men vi glemmer os selv, vores krop, der er vores hovedmotor… og enhver motor har brug for en pause.

Så nu skal du begynde at gøre noget (hvis du ikke allerede er i færd med at gøre det) eller gøre det på en anden måde (hvis du ikke følger anvisningerne) for at få ordentlig hvile:

1. SØVN

 

Mens du sover, bliver musklerne passivt afslappede, dvs. uden vores bevidste og aktive indgriben. Søvnen kan få de mentale aktiviteter til at falde til ro, hvilket forstærker rekreationsprocessen. Samme effekt kan opnås ved en aktiv afslapning af musklerne, hvilket hjælper dig at tage afstand til ubehagelige oplevelser, reducerer psykiske bekymringer, stimulerer hjernebarken, fjerner spændinger og fremmer genetableringsprocesser.

Konstant søvnmangel er hovedårsagen til overudmattelse, da det kun er under normal søvn, at man aktivt absorberer og lagrer næringsstofferne, så vores nervesystem fortsat kan fungere uden problemer.

SÅ HVORDAN KAN DIN SØVN FORBEDRES?

• For normal søvnrytme spiller kosten en vigtig rolle. Indtagelse af for megen mad inden søvn, vil som regel føre til søvnforstyrrelser.

 

• Det er ikke hensigtsmæssigt at blive liggende i sengen i lang tid, halvt sovende, plaget af tanker og ønsket om at falde i søvn. Når det sker, er det bedst at stå op, lufte ud i rummet, klæde sig af så kroppen kan køle lidt ned og så gå i seng igen.

 

• Man skal ligge afslappet, uden tanker om noget som helst og uden aktivt at forsøge at falde i søvn. Hvis du er plaget af tanker, skal man fokusere på vejrtrækningen.

 

• Hvis dine fødder er kolde før sengetid, udskift det varme brusebad med et varmt fodbad (kun til fødderne). Hold fødderne i varmt vand i 30 sekunder, så 3 sekunder i koldt vand og så 30 sekunder i varmt igen, osv. Dette skal du fortsætte med i 2-5 minutter. Afslut proceduren med koldt vand (3 sekunder).

 

• Hvis du går i seng på samme tid hver dag, og dette ikke forbedrer din søvn, skal du gå i seng en time før eller senere. Sådanne ændringer kan ofte give gode resultater

Skriv til os

Copyright © 2017 RM Massage - http://www.rmmassage.dk

  • Facebook Social Icon
  • YouTube Social  Icon